Vés al contingut

L’edició 2010

La primera edició de la fira de mercats i gastronomia Mercat de Mercats va aconseguir un èxit de participació amb més de 180.000 visites el dos dies que va durar, 150.000 compres directes i 40.000 tiquets de degustació venuts. Els participants ja veien amb interès una segona edició, que finalment ara arriba.

La fira de mercats i gastronomia Mercat de Mercats va acollir aleshores més d’un centenar de comerciants i pagesos que van mostrar els seus productes a les avingudes de la Catedral i Francesc Cambó.

Una mostra gastronòmica de primera qualitat

Els visitants que es van apropar els dies 22, 23 i 24 d’octubre a la fira van poder degustar una mostra de la cuina de mercat de primera qualitat que ofereixen alguns restaurants dels mercats barcelonins; descobrir els secrets de cuina de cuiners de talla internacional com Carles Gaig, Isidre Gironès o Jean-Louis Neichel i moltes més propostes exquisides de la mà de reconeguts xefs; informar-se, tastar i comprar vedella directament dels ramaders de la Granja La Bassola o comprovar les varietats de mel de Can Toni eren algunes de les interessants ofertes de les parades de compra a pagès.

També si’hi van poder conèixer els productes típics dels mercats de Torí, Gènova o Marsella i un bon ventall dels que podem trobar als mercats de Barcelona com: pasta fresca artesana, embotits tradicionals, caramels, una selecció de guindillas picants d’arreu del món, una mostra de productes dietèctics i delícies d’ànec són només algunes de les propostes que els paradistes van portar fins a la fira. Amb ells, 36 productors de Catalunya mostraven els seus formatges artesans, i una gran varietat d’olis, vins i fins i tot vinagres de poma, cava o moscatell. I al celler dels sumillers hi va haver activitats tan variades com fer un tast de vins, de caves o fins i tot d’olis amb el consell expert dels professionals del sector, o aprendre a preparar gintònics o còctels d’aperitiu.

Una festa per a tots els públics

Els més petits van trobar activitats al llarg dels tres dies de fira: cuinar amb el taller de ‘Cuina divertida per a nens’, preparar melmelada, participar en la gimcana de la dieta mediterrània o divertirse amb els tallers ’5 al dia’ en els quals els nens i nenes van realitzar activitats d’observació, experimentació i tast de fruites i hortalisses, alhora que van descobrir com n’és de fàcil i saborós elaborar una broqueta amb gran varietat de fruites fresques.

Un èxit en xifres

Durant els tres dies s’hi van fer 150.000 compres directes i 40.000 tiquets de degustació, en una fira que buscava promoure l’activitat econòmica del sector alimentari del país i donar a conèixer els productes que es poden trobar en els mercats de la ciutat. A més s’hi van comptabilitzar al voltant de 7.000 participants a les més de 70 activitats de les aules de gastronomia i sumilleria i 600 nens gaudint de les activitats infantils.

Tots els participants, paradistes, pagesos, ciuners, sumillers, cavistes i organitzadors van coincidir a qualificar la fira com “un gran festival de la gastronomia” i van valorar positivament la seva reedició.

Mercat de Mercats va ser el tercer dels festivals gastronòmics i fira de mercats previstos dins del projecte europeu MedEmporion, liderat per Barcelona -amb Torí, Gènova i Marsella- dins del programa Med de la Unió Europea.

Documentació de les activitats de l’edició del 2010

Memoria Grafica Mercat de Mercats 2010

2010 PROGRAMA FIRA DE MERCATS

2010 DOSSIER FIRA DE MERCATS

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.